Litvanca Çeviri

Litvanca Dili Hakkında

Litvanya’nın resmi dilidir.1918 yılında Litvanya’nın resmi dili olarak kabul edilmiştir.Hint-Avrupa dillerine özgü ortak biçimlerden haraketle direkt olarak açıklanabilecek olan tek yaşayan dildir.Güünümüz de yaklaşık olarak 4 milyon kişi tarafından konuşulmaktadır. Litvanca’da 12 sesli harf, 20 tanede sessiz harf vardır.

En Çok Kullanılan Litvanca Kelime ve Cümleler

Sninga.= Kar yağiyor. Koks oras?= Hava nasıl ? Saulėta.= Hava güneşli. šalta.= Hava soğuk. Debesuota.= Hava bulutlu. Kokia temperatūra ?= Sıcaklık kaç derece ? Karštas oras.= Hava sıcak. Gražus oras.= Hava güzel. Mergaitės yra mažos.= Kızlar küçük. Mergaitė yra maža.= Kız küçük. Berniukas yra didelis.= Oğlan büyük. Arkliai yra balti.= Atlar beyaz. Berniukai yra stiprūs.= Oğlanlar güçlü. Arklys yra didelis.= At büyük. Namai yra dideli.= Evler büyük. Vyrai yra seni.= Adamlar yaşlı. Ate= Hoşça kal Iki pasimatymo= Tekrar görüşmek üzere Iki ryt= Yarın görüşmek üzere Iki pasimatymo= Görüşmek üzere Labas vakaras= İyi akşamlar Labai ačiū= Çok teşekkürler Viso gero= Hoşça kal Laba diena= İyi günler Man sekasi puikiai.= Iyiyim. Aš mokausi ispanų kalbos.= Ben İspanyolca öğreniyorum. Mano vardas Petras.= Benim adım Peter. Aš vienišas.= Ben bekarım. Aš mokausi prancūzų kalbos.= Ben Fransızca öğreniyorum. Aš esu studentas.= Ben öğrenciyim. Aš gimiau Kanadoje.= Kanada'da doğdum. Aš iš Kanados.= Kanada'dan geliyorum.

En Çok Kullanılan Litvanca Çeviri Adresleri;

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tatarca Çeviri

Sindarince Çeviri

Felemenkçe Çeviri